Задатке неге, васпитно-образовног рада са децом до 3 године реализују медицинске сестре-васпитачи на основу Правилника о општим основама предшколског програма за узраст до 3 године. Период раног развоја, прве три године живота је период осетљивостри, бурног биолошког и психичког развоја у коме дете стиче прва искуства, сазнаје, открива себе и своју околину и мења је сходно својим могућностима. Стога је један од основних задатака васпитног рада на овом узрасту да се чувају, подстичу и оплемењују спонтани изрази у понашању детета и да се поштује дететова индивидуалност и особеност.
Посебни задаци ће се реализовати кроз три основне сфере развоја и то:
- физичко-сензорни развој (очување физичког здравља деце, подстицање развоја покрета, овладавање моториком, подстицање целовитог моторног и сензорног развоја, развијање навика),
- емоционално-социјални развој (неговање отворености детета за доживљаје, пружање помоћи у стицању самосталности, подстицање поверења у сопствене способности, помагање детету у усвајању основних норми понашања у оквиру основних моралних вредности – добро, рђаво; подстицање задовољства и радости код детета) и
- сазнајни развој (подстицање и неговање природне радозналости детета у односу на свет који га окружује, неговање осетљивости за утиске као мотиве за постављење питања, подстицање и богаћење дечјег говора као средства за комуникацију и стицање сазнања, подстицање развоја сензомоторних и перцептивних способности, стварање повољних услова за формирање почетних сазнајних појмова кроз практичне активности).
Рад са децом одвијаће се путем система активности и игара за рани развој деце са садржајима који подстичу развој чулне активности и опажања, социјалноемоционалне односе, моторичке активности, сензорно-перцептивне, музичкоритмичке, интелектуалне, језичке, графичко-ликовне активности и игре драматизације. Сестре-васпитачи ће при планирању сопственог рада у групи имати у виду узраст деце и карактеристике развоја деце узраста до 18 месеци, узраста од 18 до 24 месеца и узраста од 24 до 36 месеци, као и особености сваке конкретне групе. Такође, битан део рада сестара у јаслицама је и нега и превентивно-здравствена заштита. Она ће подразумевати ангажовање сестара на: очувању здравља деце, спречавању фактора који утичу на појаву болести и угрожавају дечје здравље, одржавању хигијене деце (умивање, прање руку, нега носа, редовно пресвлачење, адекватно облачење, редовно прегледање косматог дела главе), подстицању самосталности код деце (самостално одржавање хигијене, свлачење, облачење, коришћење тоалета, коришћење прибора за јело), стварању културно-хигијенских навика, стварању повољних хигијенских услова просторија и играчака и сл.
Такође, медицинске сестре су у обавези да доследно примењују Програм адаптације деце на јаслице, да учествују у процесу самовредновања, да учествују у раду тимова и да се стручно усавршавају.
О свим сегментима рада: планирању, адаптацији деце, праћење и посматрање деце, сарадњи са родитељима, професионални развој, сестра ће води одговарајућу документацију (радна књига, портфоли и сл.)