TITLE

DESCRIPTION

На прагу школе

Поласком у школу животни период дечјих лудорија и несташлука прелази у другу фазу, фазу озбиљности. Обавезе које децу чекају наизглед представљају терет и ускраћење времена за игру и боравак са децом на улици, у парку, на игралишту. Сложене дечје емоције захтевају посебан приступ детету у периоду припреме како за први разред тако и за остале. Важну улогу у томе треба да одиграју родитељи, сестре, браћа, баке, деке… Детету треба обезбедити пријатну атмосферу и емоционални подстрек да полазак у школу буде радост уместо осећаја оптерећења због предстојећих обавеза раног устајања и раног одласка у школу, прилагођавања новом режиму који изискује место и време за рад.

Како се према детету опходимо у периоду припреме зависи од родитеља и то ће бити постављање темља његове емоционалне стабилности за наредни период.

Шта подразумевамо под припремом за полазак у школу?

Не оптерећујте дете сталним причама да га чека другачији животни ток са обавезама, да ће морати да седи за столом и да се смири радећи домаће.  Првацима треба причати о новим друговима и другарицама, о учитељу/ци, о лепим књигама и свескама, о причама и песмама које ће научити и да ће доживети лепоту дечјег живота новим садржајима и колективу.

Будуће прваке никако не оптерећивати писањем и читањем као неопходности за први разред. Много је важније да дете зна  улицу где станује, број телефона, како, када и где треба да пређе улицу, како да се обрати некоме за помоћ и како да се снађе, да се самостално обуче и пази на своју гардеробу и прибор. Читајте детету и са дететом књиге са интересантним темама јер само тако ћете развити љубав према књизи. Причајте са децом о обичним, животним појавама и догађајима тражећи да сама долазе до закључка и сама расуђују о томе. Свакодневно детету омогућите да се изражава бојама и линијом, тако ће развијати ситне мишиће шаке ( и леве и десне) и биће спретнији у писању и цртању. Уколико је дете леворуко никако не треба вршити притисак да пише десном руком. Користите обичне, животне ситуације и бројте, сабирајте, одузимајте ствари из околине, деци познате да бисте подстакли на размишљање и закључивање. равилна употреба говора је веома важна нарочито за децу која неправино изговарају поједине речи и гласове. Родитељ треба изговарати правилно да изговара речи без обзира на начин како то дете говори. Разговор треба да има умерен темпо и јачину гласа. Тако ће вас дете дуже моћи да слуша и боље разуме, а и лакше ће прихватити постављене захтеве. Дете које полази у први разред треба да поседује емоционалну зрелост , интелектуално и физички да буде развијено јер ђачка торба је тешка за слаба дечја леђа.

Најважније је да детету не ускратимо игру већ да се време за игру одреди у договору са дететом да би лакше поднело обавезу око домаћих задатака. Играјте се заједно, то није утраћено време, већ добробит за ваше дете и вас.

Срећно!

 

 

Click